Meningen med livet? Att leva det.

Jag har svårt att tro på gud ibland, men samtidigt har jag svårt att tro att det inte finns någon mening med allt. Så om någon frågar mig vad meningen med livet så brukar jag bara säga; att leva det.
Man ska aldrig ta något förgivet, aldrig tro att äventyren kommer till en. Man måste söka, kämpa och framför allt vilja ha roligt och må bra.
Jag har många saker som jag tycker är att LEVA.. Som att vakna på morgonen och se min son och pojkvän, att få bada i timmar, läsa en bra bok, varm choklad med grädde, soliga vårdagar, sommaren, kaffe, att få skriva något som människor uppskattar, ligga under tonvis med filtar och se en bra film eller serie, att äta massor av sötsaker, få se när min son skrattar, lyssna på musik jag gillar, känna mig behövd av människor, att få gå i morgonrock en hel dag, att läsa om religion och det finns hundratals andra saker som jag älskar med livet. Det som gör just mitt liv värt att leva och även om det bara ser ut som småsaker så kan de göra min dag.
Därför ville jag skapa en blogg om att bara leva livet, att leva som om det inte fanns någon morgondag.
För vem vet? Egentligen. Sitt ner. Tänk efter. Vem vet om det kommer en morgondag för just dig?
Inget vet, och därför röstar jag på att leva som om "imorgon" inte finns.
Självklart säger jag inte att ni inte ska planera för att ni kan dö imorgon, men jag menar bara att man ska ta tillvara på varje dag man har.
För det här kommer vara en blogg om mitt liv som aningen nördig 18-årig tjej, elev, vän, flickvän, dotter och kanske framför allt som ungmamma. Min lilla ventil där jag kommer berätta vad jag tycker, tänker och är med om.
Utom att namnet syftar ganska hårt på att jag älskar spel så har den också en lite djupare mening, faktiskt!
Level up. Ja, det handlar faktiskt om att utvecklas som människa, att växa och bli en bättre person. Förändringar till både det bättre och det sämre.
Jag måste bara tillägga att jag har utvecklats och förändrats massor på bara några få år på grund av att jag fick barn, och vet ni? Det är jag fruktansvärt glad över.

Och bli inte rädda.. Det kommer inte bli så här långa inlägg annars ;)
/ LVL

Kommentarer
Postat av: T

Attributens attraktionskraft är den inledande fasen till fortplantningsdriften, vilket är förutsättningen till allt liv, och sålunda är ens attribut livets mening.

2011-01-09 @ 21:51:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin