Jobb, jobb och jobb

Trodde helt säkert att jag skulle få gå som springvikarie hela sommaren, med andra ord slita röven av mig för några småslantar. Men så blev det inte! Har fått vikariat hela andra perioden på ett ålderdomshem, så skönt att veta hur man jobbar. Så i slutet av den här veckan ska jag ringa till enhetschefen och tigga till mig ett schema och en introduktion. Väldigt spännande faktiskt!

Jag tycker det är dumt dem som tror att det är så hemskt att ta hand om äldre människor. Typ att man bara torkar skit hela dagarna och så.. Det är inte sant. Jag blir rent utav irriterad när jag ens hör det påståendet (vilket jag hört många gånger). Jag tycker att det är ett bra jobb, för jag menar; Hade det inte funnits något sådant som ålderdomshem/hemtjänst så hade inte våra släktingar fått den hjälp dem behöver.
Jag håller dock med om att det är skittider och en sjukt dålig lön för det jobb man gör. För det är ju faktiskt ett väldigt viktigt jobb, bara det är att det inte är uppskattat nog mycket.
Jag tycker helt enkelt att man borde få mer betalt och mer uppskattning av omvärlden, för det är ett otroligt viktigt jobb.
Och man känner verkligen att man gjort något för människor när man kommer hem.
Någon som tycker något annat? Kommentera och gör gärna ett inlägg på er blogg där ni skriver vad ni tycker!
/LVL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin