Jag har Narnia i garderoben

Jag var den lilla flickan som önskade att jag skulle få ett brev från Hogwarts när jag fyllde elva (tror en liten bit dog av mig då jag inte fick det). Jag lekte alltid att jag hade superkrafter och skulle rädda världen. Hoppades att när jag öppnade garderoben så skulle det finnas en annan värld.
Jag började läsa. Begravde mig i böcker om andra världar och otroliga varelser.
Sedan upptäckte jag en superkraft. Jag fick Oliver.
Insåg vilken styrka som fanns begravd inom mig.
Det gjorde mig glad och han gjorde mig lycklig.
Men nu har jag sett ännu en superkraft jag har.
Jag skriver!
Skriver så att pennan glöder, min inspiration tar mig långt långt bort i en annan värld.
Där kan jag stanna i flera timmar.
Även om jag inte kan rädda världen så kan jag rädda mig själv.

Planerna för idag;
Träffa Robert i stan
Åka till Nadja
Gå på den enda lektionen jag har idag

Komma hem och leka med Oliver
Lägga Oliver och skriva hemtenta
Skriva lite på projektarbetet
Sova gott och drömma fina drömmar


/ LVL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin