Dag 4 - Don't let your dreams be dreams

Mina drömmar, mål och önskningar

Jag tycker att drömmar, mål och önskningar är helt olika saker. Drömmar är någonting som är väldigt långt borta, mål är något att sikta på just nu och önskningar är helt enkelt något slags hopp.. Allting har dock en sak gemensamt: Dem är värda att kämpa för. Oavsett vad.

Men jag tänker börja att berätta om min högsta dröm.
Det är att flytta till Skottland, helst vara så rik att jag kan köpa upp en hel ö tillsammans med min kompis Martin. Där ska vi ha ett slott, vi ska odla allting vi kan själv och ha djur så att vi helt enkelt är självförsörjande.
För att ha råd med allt det så vill jag bli författare. Det är verkligen någonting jag velat bli sen jag började läsa böcker, vilket var då jag var ungefär 5-6 år. Så författare står högst på listan bland mina drömmar.
Sen så vill jag träffa den rätta. Såklart. Det vill nog alla. Men det är i alla fall värt att nämna.
Och om både jag och Martin är singel då vi är 40 så ska vi gifta oss, så det så. 

Sen har jag ju självklart mål just nu och det första jag tänker på är skolan. Att kunna gå ut med fullständiga betyg och få ta studenten med mina vänner. Så att jag sen kan börja jobba, och så att jag faktiskt kan plugga vidare till Socionom eller.. Någonting annat, vem vet.

Men det absolut viktigaste tror jag är mina önskningar, det där hoppet om någonting som ligger och gror långt inne i mig. I det där som är jag.
Jag hoppas Oliver kommer kunna se tillbaka på sin barndom och säga: Du gjorde rätt mamma.

Det är vad jag önskar mest i hela världen.



Du är min prins. Du är mitt liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin