Dag 13 - Made for eachother

Mitt drömbröllop

 

Jag vill gifta mig utomhus, inte instängd i någon kyrka. Det ska vara lövträd, skymning och vackra färger i ljuslyktor som hänger från grenarna. Min klänning ska vara svart och vit med spets och den ska gå ner i ryggen så att min tattuering syns. Sen ska jag inte ha några skor på mig. Jag hatar mina fötter men älskar att vara barfota på sommaren. Mitt hår ska för en gångs skull vara långt och uppsatt i en slarvig knut, med många färgglada blommor.
Så ska det vara någon stackare som får sitta och spela en låt då man går fram till ”altaret” och det ska inte vara den traditionella låten som är på alla bröllop. Det ska vara personligt och fint, sånt som får mig tårögd och ger mig gråt i halsen. Och jag kommer vara röksugen av all nervositet och bara vilja springa fram. Men det hör till, det är en del av upplevelsen. Linus ska vara min brudtärna, det har jag bestämt för länge sen. Och han kommer att ha det där flinet på läpparna som bara han kan ha, det som säger: Vad var det jag sa? Och jag vet att han vill ha rustning på sig, och det ska han få ha. För att jag älskar riddare lika mycket som han.
Prästen ska vara avslappnad och inte prata som han eller hon har någonting uppkört där bak, vilket präster har en förmåga att göra enligt min erfarenhet. Sen så får denne inte ha någon konstig prästkrage eller annat utmärkande, det ska bara vara fint. Vanligt och ovanligt på samma gång.
Alla barnen ska få leka omkring och bli smutsiga (för jag har lärt mig en sak: en skitig unge är en glad unge), inga föräldrar ska behöva bry sig om det. Sen så ska Oliver få bära fram ringarna och jag ska vara världens lyckligaste mamma.
Och när jag säger ja, att jag vill dela mitt liv med någon så ska det kännas rätt.
Jag ska inte tveka en enda sekund.


Efter det ska det vara mycket god mat, gratis alkohol för dem som vill och sen är det alltid någon som vill säga några ord. Gamla minnen. Nya minnen. Sånt som är värt att minnas och sånt som man helst velat glömma. Saker att skratta åt.
Men när alla är mätta och fulla, klockan börjar närma sig midnatt, så ska jag smita iväg med personen jag valt att dela mitt liv med. Jag kommer ha smutsiga värkande fötter, mitt hår kommer ha tappat alla blommorna och jag har säkert blivit less och släppt ut det från sin knut för länge sen. Men lycklig kommer jag vara, och allderles galet kär på riktigt.
Sen vill jag ha en natt att minnas för resten av livet, det behöver inte betyda att jag vill knulla som ett djur på min bröllopsnatt. Jag vill bara vara trygg. Tillbringa hela natten till att göra någonting som båda vill göra. Skratta, bara finnas till och sen somna och vakna upp bredvid varandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
bloglovin